Selasa, 22 November 2011

Dari selatan pulang ke timur dalam kenangan | Hijrahku

Bila ditanya tentang perjalanan/penghijrahan saya sebelum ini. Rasa cam susah nak jawab. Yang pasti setelah hari itu, jarak antara kami suami-isteri semakin dekat walaupun bersama pengorbanan yang sukar nak digambarkan. Saya cuba petik, dan selitkan semula sambil berkongsikan lukisan-lukisan cahaya saya suatu ketika dulu tentang perjalanan saya 'dari selatan pulang ke timur'. untuk dibicharakan. =)
Mayang Sari
Suasana awal pagi sepanjang perjalanan ke site project
Jika sebelum ini saya lebih byk memeras otak & mcengkam mata berjaga di office untuk design itu & ini, proposal itu & ini, presentation itu & ini, working drawing itu & ini, project meeting itu & ini, ulang-alik PBT itu & ini, dll. Hinggalah direhatkan seketika di disini dengan karenah & menimba pengalaman yang baru di site project.
my-helmet
Topi aku
Walaupun sibuk dengan tugasan & pengalaman baru. Tugas2 lama tetap dilakukan sambil melukis dengan cahaya berbekalkan EOS400D.
aku-alriscitra
Aku bersama lensa
lorong hitam
(H) bokeh
bumper bokeh
Tapi, walaupun perit @ sukar sesuatu itu. Saya tetap redah apa jua rintangan yang ada kerana suatu permulaan untuk suatu akhiran.
jentera
Add caption
lensa-kuning
Lensa
kerja
Rezeki
Mencari ilmu biar ke negeri China. Mencari rezeki, ilmu & pengalaman; ada dari Indonesia hijrah ke Malaysia ;)
pasangan-lori
Dating
Yang dicipta olehNya, semua berpasang-pasangan.
kasutku
Alas besi
Yang sentiasa bersama suka-duka & membawa saya silih berganti dari selatan dan timur kepada insan-insan tersayang di timur.
Marking paper
'PJJ' Perkahwinan Jarak Jauh
sempena setahun X lagi PJJ johor-tganu | my 1st car | wjm
Kereta pertama Ku
sempena setahun X lagi PJJ johor-tganu | my 2nd car | jll
Kereta Kedua Ku
sempena setahun X lagi PJJ johor-tganu | cby
Kereta Isteriku
Bukan suatu yang mudah, bagai langit dan bumi.
surau
masa itu emas
Jam Abah
walau masa terus berlalu, hidup perlu diteruskan yang penuh warna-warni keindahan seni seperti sebuah lukisan di permukaan putih. Nostalgia hijrahku lalu.
'PJJ'; Sekarang tidak lagi, Thank you Allah.

~Eos400d+efs17-85+ef50